Tappad benstyrka


Ikväll har den här klena morsan kört ett benpass på gymmet som ligger här i krokarna.
 
Ja jäklar vad mina ben fick smaka idag. Inte för att jag egentligen körde särskilt tungt eller intensivt. Mer för att jag visst blivit ganska så mycket svagare jämfört med mitt tidigare jag. Jag lassade på 30 kg på skivstången och gjorde lite squats men efter uppvärmning och 12 reps kom mjölksyran i låren och den var där för att stanna. Blev lite välbehövlig styrka för baksidan istället. Avslutade med lite bålstyrka och armhävningar och kände mig skakis i hela kroppen när jag traskade hemåt!
 
Kom på att jag för ett par veckor sedan fick en fråga här i bloggen angående att hitta tillbaka till träningen efter graviditet och förlossning... Å jag kan faktiskt inte påstå att jag fått någon slags rutin med träningen än... Det bara blir när tiden och orken finns! Plötsligt har en hel vecka gått utan någon träning alls. Jag tycker tiden bara springer förbi när man har bebis och nästan alla veckodagar blir uppbokade med något annat skojigt. Sedan kan jag inte sticka under stolen med att det blivit mer "meckigt" att träna nu. Det måste planeras och förberedas eftersom jag ammar och om jag inte tränar på Balance(i Solna!!) där det finns barnpassning så måste jag se till att ha Kristoffer hemma som har hand om Edvin. Dessutom måste jag erkänna att motivationen är lite lägre nu eftersom jag blivit så himla smal av amningen. MEN styrkan behöver jag fortfarande jag vet - och det är min motivation! Springa känns tyvärr inte helt bekvämt ännu med allting annat fungerar bra.
 
För övrigt så ser jag träningen som en del av mitt liv och den har varit det under en lång, lång tid och även om jag inte tränar fullt så mycket som förut så finns den ändå alltid där - tanken, längtan och viljan att träna.

idasbebi.blogg.se

Träningstokig, sockerberoende och kaffeälskande 28-åring. Skriver om livet som mamma till Edvin (14-10-20).

RSS 2.0